Zer da?

Beldur Barik programa 2009an sortu zen Berdinsarea izeneko sarearen barruan (berdintasunaren alde eta emakumeenganako indarkeriaren aurka lan egiten duten udalek osatzen duten sarea). Gaur egun, Emakunde - Emakumearen Euskal Erakundeak antolatzen du , Berdinsarea-Eudelen eta Araba , Bizkaia eta Gipuzkoako udalen bultzadarekin batera . Horrez gain, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren, Euskal Herriko Unibertsitatearen eta EITBren lankidetza du .

Euskal Autonomia Erkidegoko udalek, 25N, Emakumeenganako Indarkeriaren aurkako Nazioarteko Egunaren ospakizunaren baitan, elkarrekin antolatzen dituzte aurreikusitako kanpainak. 2006an, Berdinsarea sortu zen eta lehen sentsibilizazio kanpaina komuna jarri zen martxan, tamaina ezberdinetako 41 udal baino gehiagok lagunduta.

beldur-barik-que-es

Urtez urte, indarkeriaren inguruko kanpainetan agertu ohi diren estereotipoetatik ihes egiteko ahalegina egin da (indarkeria fisikora mugatua, eta emakumeei biktimen rola esleitzea), planteamendua ikuspuntu positibo batetik aurkeztuz, Beharrezkoa baita. emakumeen ahalduntzea helburu duten mezuak indartzea eta herritar guztien inplikazioa lortzea. Eta mutilei dagokienez, jokabide sexistak prebenitzeko haiekin lan egitea, eraso sexisten aurrean rol aktiboa hartzera bultzatuz. Eta testuinguru horretan sortu zen Beldur Barik programa. Etengabeko mugimenduan dagoen eta hazten ari dena eta bertan parte hartzen eta parte hartzen duten pertsonen beharretara egokitzen doan programa .
2010ean lehiaketaren lehen edizioa egin zenetik, urtez urte gora egin du lan kopuruak, lehen edizioan 70etik azken urteotan 300 baino gehiago izatera. 2011tik aurrera, ikuspegi aldaketa bat gertatu zen, non lanetan adierazitako jarrerak lehenesten ziren eta ez horren kalitate artistikoa. Aurten ere ikastetxeen eta EHUren inplikazioa sustatu da, denboran zehar mantendu den inplikazioa. Bigarren lehiaketa honetan, lan guztiak sarean erakutsi ziren eta herri bozketa martxan jarri zen.

beldur-barik-sareak

Edizio hauetan guztietan, programa finkatu egin da, bai programak lan egiten duen indarkeria sexista prebenitzeko ikuspegia transmititzean, bai lan egiteko esparruak finkatzean: gazteekin lan prozesuak sortzea , tokiko mailatik. Urtez urte, tresna berriak sortu dira eztabaida prozesuak errazteko eta baita indarkeria sexistari aurre egiteko eta gainditzeko aukera ematen digun Beldur Barik jarrera identifikatzeko ere.
Gazteengan hausnarketa eta eztabaida prozesuetara iristeko eta sortzeko helburu honetan, gure webgunearen eta sare sozial ezberdinen bitartez hurbiltzen gara , audientzian hazten eta urtez urte iristen diren sareen bitartez.

Beldur Barik EAEko instituzioek sustatutako programa bat da, gazteen arteko indarkeria sexista prebenitzera zuzendua, eta bere helburua gazteekin batera hausnarketak eta eztabaidak sustatzea da, gizartearen eraldaketan elkarlanean aritzeko eta gizarte sexista bat gizarte berdinzale bihurtzeko. Laburbilduz, Beldur Barik jarrera sustatu. Horretarako, Beldur Barik programak baliabide desberdinak erabiltzen ditu. Programaren ardatz gisa, alde batetik, Beldur Barik Ikus-entzunezko Lehiaketa aurki dezakegu : 12 eta 26 urte bitarteko gazteei zuzendua. Lehiaketaren helburua da ikus-entzunezko ekoizpenen bidez, neska-mutilek desberdintasun egoerei nola erantzuten dieten eta nola aurre egiten dieten indarkeria sexistaren adierazpenei Beldur Barik jarreraren bitartez.
Bestetik, Totaketa Beldur Barik. La Totaketa, lehiaketako saritutako lanak ezagutzeko gunea izateaz gain, indarkeria sexistaren aurka borrokatzen duten jarduerak, taldeak eta pertsonak biltzea du helburu. Hori ez ezik, gazteek indarkeria sexistari aurre egiteko eta gainditzeko erabiltzen dituzten diskurtsoak eta jarduteko moduak nabarmentzeko gunea ere izan nahi du.
Horrekin batera, gizartearen eraldaketan gazteen inplikazioa sustatzen duten ekimenak sustatzen dira, parte-hartze kolektiboa eta indarkeria sexistaren aurkako jarrera aktiboak sustatzeko helburuarekin. Batetik, kaleko ekintzak antolatzea: komiki-mundiala, flash-mob-a edo puntu lilako argazki birikoak, besteak beste. Eta, bestetik, eztabaida eta hausnarketa prozesuak indartzeko baliabideak sortzea: ikus-entzunezko euskarria duten unitate didaktikoak, BB abestia edo sexu erasoei aurre egiteko gida, besteak beste.